ul. Św. Jana 32     16 677 00 79       Pn - Pt: 08:00 - 18:00
  
        ul. Św. Jana 32     16 677 00 79       Pn - Pt: 08:00 - 18:00
  

Skargi na naszą przychodnię i postępowanie ze strony NFZ

Otrzymaliśmy już kilkanaście pism od NFZ, w których pacjenci skarżą się na to, że nie można się do nas dodzwonić. NFZ grozi nam karami pieniężnymi. Niestety nie wiemy, jaki cel mają takie skargi, zwłaszcza gdy dużo osób w Polsce ma problem z uzyskaniem jakiejkolwiek pomocy lekarskiej. A nasza przychodnia funkcjonuje jak przed pandemią i przyjmujemy pacjentów na miejscu. Otrzymujemy setki wiadomości i telefonów dziennie z prośbą o pomoc z całej Polski.

  • Czy jest to zwyczajna nieświadomość i brak odniesienia do rzeczywistej sytuacji w innych przychodniach i w Polsce – gdzie są wyłącznie teleporady?
  • Nasza przychodnia jest całkowicie otwarta dla pacjentów. Jednocześnie te osoby nie chcą korzystać z usług innych przychodni i się przepisać ‘do tych lepiej funkcjonujących’.
  • Czy może jest to złośliwość osób, którym nie podoba się nasze podejście i tradycyjne leczenie, tak jak przed pandemią?

Poniżej prezentujemy odpowiedź na pismo i nasze stanowisko do Narodowego Funduszu Zdrowia i Ministerstwa Zdrowia:

Do naszej przychodni zwracają się pacjenci z całej Polski, którzy nie mogą uzyskać pomocy od swoich lekarzy. Przypadek z Łodzi to tylko jeden już z tysięcy, którzy zwracają się do nas o pomoc. Wielokrotnie spotykamy się z sygnałami pacjentów, że w ich przychodniach czas oczekiwania na teleporadę to 6-7 dni.

Dodatkowo chorzy są leczeni tylko zdalnie, bez możliwości zbadania. Na przykład osoby gorączkujące są bardzo często odsyłane na izbę przyjęć, czy na pogotowie. Pacjenci mają zlecone leki bez jakiegokolwiek badania, w tym często antybiotyki. Dotyczy to wszystkich pacjentów, chorych na COVID-19 i nie tylko.

Jesteśmy zdziwieni, że Narodowy Fundusz Zdrowia traktuje taką sytuację jako nowum. Podczas gdy taki stan rzeczy utrzymuje się w Polsce od marca 2020. Na przykład: Czy pacjenci z podejrzeniem zapalenia płuc mają oczekiwać w domu na pogorszenie stanu zdrowia, by finalnie trafić w ciężkim stanie do szpitala?

Jednocześnie przypominamy, że nasza przychodnia jest otwarta od 15.06.2020 i przyjmuje pacjentów również na miejscu. W zamian, niestety ze strony NFZ otrzymujemy regularnie skargi od pacjentów, którzy skarżą się na kolejki na połączenie telefonicznie w naszej przychodni.

Jesteśmy jedyną lub jedną z niewielu w Polsce, która przyjmuje pacjentów na miejscu, zmagamy się z tysiącami telefonów dziennie z prośbą o pomoc, w większości od pacjentów nienależących do naszej przychodni.

Ostatnio bardzo często jedynym miernikiem oceny pracy przychodni w Polsce przez NFZ stała się możliwość dodzwonienia się do placówki. Przez co nasza przychodnia w tym podejściu jest jedną z najgorszych. W takim przypadku jedynym rozsądnym rozwiązaniem problemu jest zamknięcie przychodni i przejście na tryb pracy całkowicie zdalnej, by spełnić te oczekiwania. Lub rozwiązanie umowy z NFZ raz na zawsze i przejście na tryb pracy komercyjnej. Strasząc nas karami, Narodowy Fundusz Zdrowia dąży do tego, by zamknąć jedną z ostatnich otwartych przychodni w Polsce.

Jeśli są problemy z dodzwonieniem się, przypominamy, że nasi pacjenci mają możliwość dojazdu do naszej przychodni (większość pacjentów mieszka w odległości do 10-15 minut jazdy samochodem) i otrzymać recepty, konsultacje medyczne i wszystkie usługi w ramach lekarza i pielęgniarki POZ, na miejscu, tego samego dnia.

Nasz apel o otwarcie przychodni umieściliśmy m.in. na portalu YouTube:

Z poważaniem,

Włodzimierz Bodnar, pediatra, specjalista chorób płuc NZOZ Optima w Przemyślu

Poprzednie posty

Il negozio online di steroidi https://italiafarmaci24.com/ fornisce una piattaforma conveniente per l'acquisto di farmaci che migliorano le prestazioni fisiche.

Wenn Sie hochwertige steroide kaufen bei der besten Online Apotheke, sollten Sie AnabolikaLegal aufsuchen und keine Kompromisse eingehen!

Przychodnia Optima w Przemyślu